58
През годината ДСППървомай няма направени предложения до АСП за
разкриване на нови социални услуги, за промяна в капацитета или закриване на
съществуващите услуги. Няма направени предложения и за промяна на социалните
услуги на територията на общ.Първомай.
Към социалните услуги, предоставяни от ЦОППървомай има засилен
интерес.
През годината към ЦОППървомай са издадени 69 направления за
предоставяне на социални услуги, което се дължи на поголемия брой постъпили
сигнали в Отдел “ЗД” и поголемия брой постъпили молби от семейства със заявена
необходимост да ползват социалната услуга в центъра. През 2013г. са издадени 49
бр. заповеди на Директора на ДСППървомай за настаняване в ДВХФУ с.Езерово,
общ. Първомай. През 2013г. в ДСППървомай са работили 17 лични асистенти по
НП”АХУ”, от тях 8 за деца с увреждания и 9 на лица с увреждания.
Дейности по закрила на детето
Общ брой постъпили сигнали за деца в риск на територията на община
Първомай за 2013г, в т.ч. сигнали за насилие над дете.
През 2013г. в ДСППървомай са регистрирани 186 сигнала за деца в риск, като за
някои от децата са постъпвали по повече от един сигнали. От тях :
Ø
20 сигнала за насилие над деца
Ø
3 случая на просещи деца
Ø
11 случая с предприета мярка за закрила по настаняване на деца в семейство на
близки и роднини
Ø
3 случай с предприета мярка за закрила по настаняване на дете в услуга
резидентен тип
Ø
6 случая на проучване годността на кандидатосиновители
Ø
1 случая на обучение и оценка на приемно семейство
Ø
10 случая на настанявания на деца в приемно семейство
Ø
2 случая на трафик на деца
Ø
24 случая на превенция
Ø
6 случая на реинтеграция
Ø
служител на ОЗД е участвал в 51 възпитателни дела в МКБППМН
Ø
издадени са 86 направления за ползване на различни социални услуги
Ø
представител на ОЗД е участвал в 88 бр. съдебни процедури
Ø
извършва се следосиновително наблюдение над 10 осиновени деца
Ø
изготвени са 30 бр. социални доклада за деца с увреждания по ППЗИХУ.
Ø
отпускат се 48 бр. месечни помощи и 17 еднократни помощи по ППЗЗД
Ø
изготвяни са становища по административни процедури.