Във връзка с писмо от заместник-министър председателя по икономическа и демографска политика Марияна Николова до ръководителите на държавни ведомства, бюджетни институции, кметове на общини, райони и областни управители, както и наложените ограничения за достъп
на граждани до общинската администрация заради COVID – 19 уведомяваме гражданите за възможностите за заявяване и получаване на услуги по електронен път. Общинска администрация - Първомай информира гражданите и бизнеса за възможностите, които дава системата на сигурно електронно връчване / https://edelivery.egov.bg/ / за водене на кореспонденция по електронен път (заявления, искания, жалби) към и от администрациите, без необходимост от физическо присъствие. Електронното връчване е система, която дава възможност да се изпращат и съхраняват документи от/за публични органи, физически и юридически лица, като поддържа възможност за известяване с имейл или SMS. Услугата за електронна препоръчана поща представлява електронен еквивалент на препоръчана поща с обратна разписка. Призовава се да не се преустановяват административните услуги “на гише”, за да не се накърняват основни права на гражданите. Администрациите трябва да осигурят устойчива и непрекъсната работа на системите, предоставящи електронни услуги, като при възможност, техният обхват следва да бъде разширен. Държавата на централно ниво поощрява и мерки за дистанционна работа на служителите в администрациите там, където това е възможно. В тази връзка следва да бъде осигурена техническа възможност и да бъдат информирани и всички служители за инструменти и иновативни начини на комуникация, чрез които да се подобри възможността за отдалечена и дистанционна работа.