Община Първомай в качеството си на доставчик на социална услуга „Асистентска подкрепа“ и в изпълнение на Закона за социалните услуги
О Б Я В Я В А,
че от 15.02.2021 г. стартира процедура за прием на документи от лица/или техни законни представители, желаещи да бъдат включени като потребители на социалната услуга „Асистентска подкрепа“
Със заповед № РД01 2510/31.12.2020 г. на Изпълнителния директор на Агенция за социално подпомагане е разкрита социалната услуга „Асистентска подкрепа” за 86 потребителя на територията на община Първомай.
- Същност на услугата.
„Асистентската подкрепа“ е специализирана социална услуга, която включва ежедневна почасова подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, предоставяна от лице на длъжност „Социален асистент”.
Услугата се предоставя по местоживеене на одобрените потребители по настоящ адрес.
- Целеви групи.
Потребители на услугата „Асистентската подкрепа“, съгласно Закона за социалните услуги могат да бъдат:
- лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност;
- деца с трайни увреждания и пълнолетни лица с трайни увреждания с определена чужда помощ, които не ползват асистентска подкрепа, помощ за осигуряване на асистентска подкрепа или за които не се получава помощ за грижа в домашна среда по реда на друг закон.
Асистентска подкрепа не се предоставя на лица, ползващи личен асистент по реда на Закона за личната помощ, резидентна грижа, както и за времето, през което се ползва заместваща и целодневна грижа и за времето на престой в лечебно заведение.
- Необходими документи за кандидатстване:
- Заявление-декларация /по образец/;
- Документ за самоличност (за справка);
- Експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК (копие); Медицински протокол на ЛКК (копие); Други медицински документи – актуална епикриза и др. (копие);
- Пълномощно (в случай, че документите не се подават лично от кандидат-потребителя);
- Прием на документите:
Документи се приемат всеки работен ден от 8.30 ч. до 11.30 ч. и от 13.30 ч. до 16.30 ч.
- На адрес: ОбА Първомай гр.Първомай, ул. „Братя Миладинови-юг” №50, стая №108
- По телефона 0884 617 027
- Писмено на имейл: k.terziev89@abv.bg
Документи по образец за социалната услуга „Асистентска подкрепа“ могат да бъдат изтеглени от ТУК.
- Начин на провеждане на подбора:
След входиране на заявлението и съпътстващите документи за всеки един потребител, се прави оценка на потребностите по формуляр, в който ще бъде определен броят часове за ползване на социалната услуга.
Максималната продължителност за ползване на социалната услуга „Асистентска подкрепа” от един потребител е до 4 часа дневно, всеки работен ден, съобразно изготвената индивидуална оценка на потребностите и индивидуален план за подкрепа.
За допълнителна информация тел. 0336/64468 – Община Първомай
Община Първомай в качеството си на доставчик на социална услуга „Асистентска подкрепа“ и в изпълнение на Закона за социалните услуги
О Б Я В Я В А
прием на документи от 15.02.2021 г. от кандидати за заемане на длъжността „Социален асистент“ за предоставяне на услугата.
- Същност на услугата.
„Асистентската подкрепа“ е специализирана социална услуга, която включва ежедневна почасова подкрепа в домашна среда на деца и лица с трайни увреждания и на лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, предоставяна от лице на длъжност „Социален асистент“.
Услугата се предоставя по местоживеене на одобрените потребители по настоящ адрес.
- Целеви групи, на които ще се предоставя услугата.
Потребители на услугата „Асистентската подкрепа“, съгласно Закона за социалните услуги могат да бъдат:
- лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност;
- деца с трайни увреждания и пълнолетни лица с трайни увреждания с определена чужда помощ, които не ползват асистентска подкрепа, помощ за осигуряване на асистентска подкрепа или за които не се получава помощ за грижа в домашна среда по реда на друг закон.
- Необходими документи за кандидатстване:
3.1. Заявление – декларация (по образец):
3.2. Документ за самоличност (за справка);
3.3. Автобиография;
3.4. Копие на документ за придобита образователно-квалификационна степен за завършено основно образование;
3.5. Декларация от лицето, че е пълнолетен български гражданин, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер за лишаване от свобода, не е лишено по съответния ред от правото да заема определена позиция и не са му налагани мерки като извършител по Закона за защита от домашното насилие (по образец);
3.6. Други документи по преценка на кандидата - документи, удостоверяващи успешно преминат курс на обучение за асистент и/или копие от документ, удостоверяващ продължителността на професионален опит /при наличие на такива/.
- Прием на документите:
Документи се приемат всеки работен ден от 8.30 ч. до 11.30 ч. и от 13.30 ч. до 16.30 ч.
- На адрес: ОбА Първомай гр.Първомай, ул. „Братя Миладинови-юг” №50, стая №108
- По телефона 0884 617 027
- Писмено на имейл: k.terziev89@abv.bg
Документи по образец за социалната услуга „Асистентска подкрепа“ могат да бъдат изтеглени от ТУК.
- Подбор
С одобрените кандидати за заемане на длъжността „Социален асистент“ ще бъдат сключени трудови договори до 8 часов работен ден, като ще предоставя подкрепа на минимум двама потребители.
За допълнителна информация тел. 0336/64468 – Община Първомай